بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در بهمن 1397 اقدام به انتشار سندی به نام «الزامات و ضوابط حوزه رمزارزها» کرده است. علیرغم اینکه گاه نظراتی درخصوص پیشنویس بودن این سند به گوش میخورد، ولی برخی نهادها و مجموعهها، این سند را لازمالاجرا و تصویبشده از سوی بانک مرکزی تلقّی کرده و مستند به آن اقدام و برخورد انجام میدهند.در صفحه 7 آن ذیل الزامات حوزه رمزارزهای جهانروا، استفاده از آنها به عنوان ابزار
از جمله آن انحصار انتشار رمزارزها به بانک مرکزی و غیرمجاز دانستن تشکیل و فعالیت اشخاص برای ایجاد و اداره شبکه پولی و پرداخت مبتنی بر فناوری زنجیره بلوک بودنظر به اینکه در حوزه رمزارزها تاکنون قانون مشخصی تصویب نشده است و در این باره به جز «الزامات و ضوابط حوزه رمزارزها»ی منتشر شده توسط بانک مرکزی تنها اطلاعیه مذکور را در اختیار داریم، و با توجه به ضرورت مدیریت و تعیین تکلیف رمزارزها و فعالیت
دریافت گواهی تحصیلی یکی از مشکلاتی که اتباع خارجی در کشور دارند؛ درموارد متعددی از ار ارائه گواهی تحصیلی به آنها ممانعت میشود با این دلیل که شرایط دریافت برگه حمایت تحصیلی را ندارند.شرایط دریافت برگه حمایت تحصیلی در بخشنامهای صادر شده اما طبقهبندی و محرمانه است؛ در صورتی که اولا ماده 2 قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات میگوید: هر شخص ایرانی حق دسترسی به اطلاعات عمومی را دارد، مگر آن که قان
ماده 10 قانون تجارت الکترونیکی، ویژگیهای امضای الکترونیکی مطمئن را مشخص کرده است و در ماده 31 اعلام کرده تا برای ارائه خدمات صدور امضای الکترونیکی، دفاتر صدور خدمات الکترونیکی تاسیس شود. ذخیره، ارسال، تایید، ابطال و بهروز نگهداری گواهیهای اصالت امضای الکترونیکی از خدمات این دفاتر است. اما در آییننامه این دفاتر که به تصویب هیئت وزیران رسیده است، ارائهه خدمات مربوط به امضای الکترونیکی را م
با شیوع ویروس کرونا در کشور و حضور پزشکان و پرستاران به عنوان کادر درمان در شرایط سخت و خطرناک مبارزه با این ویروس و رسیدگی به وضیعت بیماران، موجب گردید تا دولت به جهت حمایت از این اقشار و زحمات و دشواریهایی که به سبب رسیدگی به وضعیت کرونایی متحمل میگردند، پاداشی به ایشان پرداخت نماید.اکنون و پس از گذشت قریب به سه سال از آغاز شیوع این ویروس، بسیاری از پزشکان و پرستاران هنوز موفق به دریافت این پا
شیوع ویروس کرونا مشکلات متعددی را برای بسیاری از مردم ایجاد کرده و خسارتهای فراوانی را به آن ها وارد آورده است. هرچند برخی از این مشکلات و خسارات غیرقابل اجتناب هستند، لکن میتوان برخی از آن ها را با تدبیر و اتخاذ تصمیمهای درست حل نمود یا لااقل از شدت آن ها کاست.یکی از مهمترین پیامدهای بحران شیوع کرونا تعطیلی بسیاری از کارگاهها اقتصادی به دلیل محدودیتهای لازم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا
باتوجه به مشکلات متعددی که دانش آموزان نظام قدیم جهت حضور در کنکور سراسری مبتنی بر نظام جدید آموزش خواهند داشت، جمعی از این دانش آموزان در نامه ای از وزیر محترم علوم درخواست تمدید کنکور نظام قدیم تا سال 1400 را خواستار هستند.متن نامه در ادامه آمده است. در صورتیکه شما نیز مایل به تمدید این کنکور هستید، لطفا از این مطالبه حمایت کنید.
ماجرای تاسیس غیرقانونی یک اتحادیه که مشابه آن در کشور وجود دارد و اضافه است!در سال 96اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی برای فعالیت در تنظیمگری فعالیت کسب و کارهای فضای مجازی توسط اتاق اصناف ایران تاسیس شد.این اتحادیه مانند دیگر اتحادیه های کسب و کار، مقررات و شرایطی را برای فعالیت کسب و کارهای فضای مجازی تعیین نموده و آنها را بر این نوع از کسب و کار اعمال میکند.اما...پیش از تاسیس اتحادیه کسب و
در سال 98، بر اساس قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «اساسنامه شورای اجرایی فناوری اطلاعات» بعنوان یکی از شوراهای موثر در زمینه فناوری اطلاعات توسط هیات دولت تصویب شد اما به نظر میرسد مراحل ایجاد این شورا و تصویب این اساسنامه، با مشکلاتی قانونی همراه است. چرا؟پیش از سال 94، در بند «ج» ماده 4 «قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات»، برای تشکیل شورای
از NIX یا مرکز ملی تبادل ارتباطات خبر دارید؟سازمان فناوری اطلاعات، بر اساس برنامه ششم توسعه برای ساماندهی و تسهیل دسترسی به پایگاههای داده دستگاههای اجرایی کشور، مرکز ملی تبادل اطلاعات را راهاندازی کرد که در آن، دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی می توانند از پایگاههای داده متصل، استفاده نمایند.اما براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات رادیویی، اگر شرکت یا مجموعهای خصوصی قصد استفاده از این و